woensdag 27 juni 2018

Dag 12 Heerlijke zeildag, Kiska hier komen we ! 27 juni

Middagpositie 27 juni: 51º48' Noord 175º38' Oost, etmaal van 115 mijl op het log en 111 mijl dichterbij ons doel, nog 63 mijl naar Kiska, watertemperatuur 7 ºC.

De douche was heerlijk! We hadden het expres motorvaren achterwege kunnen laten, want om 8 uur 's avonds is de wind op en gaat de motor alsnog aan. Er is veel golfslag en we varen dan ook niet hard, de golven gooien Tara van links naar rechts op hun grillige ritme. Het wordt een onrustige nacht. Voor en achter kunnen we niet slapen door de motor en de bewegingen van het schip, in de kajuit is het ook behelpen. Voordeel is wel dat we nu alle tijd hebben om beide watertanks helemaal te vullen met 400 liter vers drinkwater. Om 6 uur vanmorgen kunnen we de zeilen weer hijsen en varen eerst rustig, maar nu rond de 7 knopen. De hele morgen is er zon en er zijn honderden vogels om de boot. Een duidelijk teken dat we dichter bij land komen! De stormvogeltjes en de grotere pijlstormvogels, enorme witte stormvogels (fulmars?), en een enkele albatros, het is genieten in de serre vandaag. Geen klussen behalve ramen zemen om naar buiten te kunnen kijken.

Vannacht komen we aan op Kiska. We hopen dat er niet teveel deining staat in de baai, zodat we morgen aan land kunnen met de dinghy. Wat hebben we zin om een eind te lopen!

Wordt vervolgd....

1. hoi, hoi,
    ik wordt al licht in mijn hoofd als ik me al die bewegingen voorstel:)

Nog even........! Een goede en veilige aankomst gewenst!